Alla inlägg den 23 september 2023

Av Zandra Tedhamn - 23 september 2023 07:21

Som om inte livet var tillräckligt smärtsamt så fick jag tandvärk den 27/8.
Har aldrig haft problem med käften, bara lite tandsten o trångt så det blir lite inflammation emellan, men det är ju ingenting mot detta.
Trodde jag hade ett hål och ringde tandis den 30/8.
Hmm fick akuttid 15/9.
Där säger dom efter rådfrågande av käkkirurg och röntgen expert att det är nått konstigt fel på rötterna på dom två bakersta tänderna i hö nederkäke, inget hål o inget egentligt fel på tänderna bara nått konstigt med rötterna, dom frågar om jag har nån ämnesomsättnings sjukdom eller problem med njurarna för det verkade så pga felet i rötterna, dom ville tvina o dö.
Så det blev bestämt att dra ut den bakersta 25/9.
Det gör så ont att det är svårt att tänka o fungera. Men trycker i mig voltaren och Alvedon så det typ går jobba, en dag räckte tabletterna i 2 timmar sen var det helvete igen.
Av detta blir ju inte min hjärna snabbare, o sköta ett företag med 8 anställda o jobba samtidigt blir lite mycke i min värld med denna smärta.
Jo smärta har jag haft och har men denna var på ny nivå och förstör hela min värld och kropp.
Så ringde dom 19/9 att dom fått avbokning, yes tänkte jag nu ska smärtan bort, dom bedövade och drog ut den bakre visdomstanden och allt såg bra ut.
Jisses när bedövningen släppte trodde jag att livet var slut, tårarna rann och jag undrade hur nått kunde göra så ont.
Maken hade lagat middag men jag kunde inget äta.
Åt glass kl 01.00 och tog mer värkmedicin, släppte lite.
På morgonen tog jag mer värk medicin och for på jobbet, gick bra till 9 sen var helvetet tillbaka.
Helt slut men måste jobba.
Varje dag har jag jobbat och vissa dar har jag kunnat ta bort smärtan så pass att det är lverlevnadsbart.
Nu är det lördag och igår ringde jag o kolla om detta var normalt, fick akuttid och dom spola rent o la ner en tamponad med medicin i hålet, lite infektion men inte farligt.
Inte riktigt lika ont men inte så där bra så det går leva utan värktabletter,
Jag tror att tand nr 2 är problemet men dom vill vänta på att det andra läker.
Tror att jag vet hur det är när man blir tokig, för detta var inte roligt, det går inte vara bara hemma utan vi har mycke på jobbet som måste bli klart så det är bara att kötta på.
Men jisses vad enliters jävla tand kan smärta o förstöra ett liv.
Inser också att jag glömde förnya receptet på voltaren så jag har 2 tabletter kvar och det blev helg, ska jobba så det blir intressant värre.
Jo jag vart gnällig nu,
Har chiari och den tar också knäcken på mig och diskbråck till och från men detta är ju en ny nivå av det mesta.
Tog 2 Alvedon så får vi se hur det går att slutföra byggstädet i liten stuga sen troligen dammsuga och torka i ett ventilationsrum på 800m2
Ville bara gnälla lite för detta var en ny upplevelse av smärta.

Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2023
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards